חימום תת רצפתי – כל המידע

מערכת שורש  ה חשוון, תשפב  10/11/2021

לרוב קר לכם מאוד בבית בגלל שהרצפה קרה. ברגע שהרצפה של הבית קרה, הבית כולו יהיה קר בימי החורף...
.......................

החורף הישראלי הוא אומנם לא חורף גשום, אך הטמפרטורות צונחות בכל רחבי הארץ. אם אתם סובלים מקור, יהיה לכם קשה מאוד להישאר אדישים לטמפרטורות הנמוכות. מה תוכלו לעשות? הפתרון הכי טוב יהיה להתקין מערכת חימום שתעשה את העבודה. מחפשים אחר פתרון יעיל לחימום הבית? חימום תת רצפתי זוהי יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. במאמר הבא נספק לכם את כל האינפורמציה החשובה שיכולה לעניין אתכם בהקשר הזה. כך רגע לפני שתבחרו מערכת חימום, תבינו כיצד היא אמורה לסייע לכם.

מהי מערכת חימום תת רצפתי?
לא מדובר על מערכת חדשה, וככל הנראה יצא לכם לשמוע עליה לא מעט. אך למי שלא מכיר את המערכת הזאת, מוטב כי יבין את יעילותה. לא צריך להיות איש מקצוע מדופלם על מנת להבין את מהות המערכת. מדובר על מערכת שמותקנת מתחת לריצוף של הבית אשר מוציא חום מתוך הריצוף. המשמעות היא שהריצוף עצמו וכל הבית כולו יהיה בטמפרטורה שבחרתם. תוכלו לשלוט על הטמפרטורה בדיוק כמו שאתם שולטים עליה במזגן או בכל אמצעי חימום אחר. תוכלו לעלות או להוריד את החום על פי ההרגשה האישית שלכם ועל פי ההרגשה של כל בני המשפחה.

למה כדאי לבחור במערכת הזאת?
אולי אינכם יודעים זאת, אך לרוב קר לכם מאוד בבית בגלל שהרצפה קרה. ברגע שהרצפה של הבית קרה, הבית כולו יהיה קר בימי החורף. ברגע שאתם מתקינים מערכת חימום תת רצפתי, אתם חוסכים לעצמכם את ההתמודדות הזאת. כלומר הרצפה כבר לא תהיה קרה, והבית כולו יהיה מאוד נעים. בהשוואה לכל מערכת חימום אפשר לראות כי המערכת הזאת עושה את העבודה בצורה הכי טובה שיש.

חימום תת רצפתי על בסיס מים
אחת מהמערכות הפופולאריות ביותר היא מערכת חימום המבוססת על מים. מדובר על מערכת שלמה של צינורות שעוברת מתחת לריצוף של הבית. בעת הפעלת המערכת עוברים בצינורות מים חמים, אשר מביאים לחימום הריצוף ולחימום הדירה כולה. היתרון של האפשרות הזאת הוא שהחום הוא חום שלא מייבש. כזה שאולי הייתם מקבלים אילולא הייתם מפעלים את המזגן.

חימום תת רצפתי על בסיס חשמל
אפשרות נוספת שתוכלו לבחור בה היא מערכת חימום המבוססת על חשמל. אומנם העלויות של החשמל עלולות לעלות כתוצאה מהשימוש במערכת הזאת. אך היתרון הכי בולט שלה הוא שהכי מביאה לחימום מהיר, לרוב בתוך כמה דקות תוכלו כבר להרגיש את ההשפעה שלה. המערכת פועלת על ידי התקנה של גופי חימום מתחת לריצוף של הבית, בדומה מאוד לצינורות. אך קחו בחשבון כי העלות החודשית של החשמל תעלה בצורה משמעותית.